محل لوگو

نظرسنجی سایت

نظر شما راجع به فروش کتاب الکترونیک چیست؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 15
  • بازدید کل : 144154

مهارت در سیسیلی: ساختار شونینگن


مهارت در سیسیلی: ساختار شونینگن

ساختار پياده ­اي شونينگن- وقتي سياه e6 و d6 بازي كرده و بعنوان نمونه، اسب­هاي خود را در c6 و f6 مستقر مي­ كند- از خصوصياتي استوار، ‌انعطاف­پذير و متراكم برخوردار است. بطوركلي جاذبه منحصر بفرد دفاع سيسيلي و سيستم­هاي گوناگون آن در سازمان پياده ­اي ممتازي است كه براي سياه به ارمغان مي ­آورد.

نخستين دليل براي اثبات اين موضوع آن است كه در سيسيلي باز (پس از 3.d4 cxd4) سياه صاحب دو پياده در برابر يك پياده ­ي سفيد در مركز است. دوم آنكه سياه از ساختاري محكم و فشرده برخوردار است كه يك فرصت بي ­نظير براي استفاده از اهرم ...d5را در اختيار او قرار مي­دهد، كه با استفاده از آن مي ­تواند تنها پياده­ مركزي حريف در ستون e را تعويض نموده و يا در صورت امتناع حريف و پيشروي پياده­ خود به e5، يك پياده­ رونده محافظت شده درست كند. همچنين مي­ توان گفت كه در دفاع سيسيلي، سياه از محدوده­ وسيع­تري در امتداد ستون نيمه باز c نسبت به سفيد در امتداد ستون نيمه باز d برخوردار است. بعضي اوقات سفيد با c3 محدوده­ سياه در امتداد ستون c را به چالش مي­كشد اما از آنجا كه با حركت b3 سفيد يك پياده عقب مانده در ستون c درست مي­كند، بطوركلي حركت c3 تاثير چنداني بر تحرك سفيد در جناح وزير ندارد.

این مقاله ترجمه بخش اول کتاب Mastering the Sicilian از دنی کوپک می باشد که یکی از شاخه های این دفاع به نام خود ایشان است. فرمت این مقاله PDf و 25 صفحه می باشد. همراه با این محصول فایل PGN بازی ها نیز ارائه می شود. 

دریافت فهرست و بخشی از کتاب


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2842

دیدگاه های کاربران (0)

ترجمه جدیدترین و بهترین مقالات و کتاب های شطرنج و تامین ابزارهای کاربردی در بهبود سطح شطرنجبازان

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما