محل لوگو

نظرسنجی سایت

نظر شما راجع به فروش کتاب الکترونیک چیست؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 36
  • بازدید دیروز : 11
  • بازدید کل : 144374

مگنوس کارلسن و رمزگشایی تاکتیکی در شطرنج


مگنوس کارلسن  و رمزگشایی تاکتیکی در شطرنج

همگی می دانیم که 99 درصد شطرنج را تاکتیک تشکیل می دهد و همین موضوع کافی است تا برای فراگیری این مهارت با اهمیت تلاش کنیم تا اگر به دنبال کسب بهترین نتیجه از مسابقات خود هستیم آمادگی بسیار خوبی برای حل چالش های تاکتیکی داشته باشیم. بسیاری از شطرنجبازان سال ها کتاب، فیلم و دوره های آموزشی صوتی و تصویری خریده اند تا نه تنها برای آموزش بلکه برای بهبود سطح تاکتیکی خود گامی برداشته باشند. اما استفاده از این ابزارهای آموزشی بیشتر منجر به خلق پرسش هایی می شود که در اثنای حل مسایل به ذهن خطور می کند. همانطور که می دانید اغلب کتاب های مربوط به آموزش تاکتیک یک دیاگرام را در برابر شما قرار می دهند و شما نیز می بایست با محاسبه پاسخ یا پاسخ های موجود بهترین ادامه را پیدا کنید. اما در پایان کتاب همان جایی که همه به دنبال پاسخ می گردند تنها با ادامه هایی مواجه می شوند که حل آن دیاگرام محسوب می شود و خبری از توضیح و تفسیر نیست. برای یک بازیکن صاحب ریتینگ زیر 2000 چنین کتاب هایی جز ناامیدی پیامد دیگری ندارد چرا که خبری از پاسخ به پرسش ها و ابهامات پیش آمده در ذهن وجود ندارد و در نهایت خواننده کتاب را رها کرده و می بایست کتاب دیگری را برای خود تهیه کند تا بتواند سطح بلوغ تاکتیکی خود را افزایش دهد. دلیل اصلی بروز چنین اتفاقی که موجب می شود بسیاری از کتاب های موجود در بازار کارآیی مناسبی نداشته باشند این است که این کتاب ها توسط استادبزرگان نوشته شده اند و بدیهی است که مناسب بازیکنانی با ریتینگ بالاتر از 2300 هستند که نیازی به تشریح اصول تاکیتیکی نداشته و نتیجه لازم را از خرید این کتاب ها می گیرند. بنابراین باید به دنبال ابزارهایی باشید که به یک شکل اصولی افزایش توان و بینش تاکتیکی شما را در پی داشته باشند.

در این کتاب روشی نوین برای آموزش مفهوم تاکتیک ارائه شده است که نه تنها توان تاکتیکی شما را افزایش می دهد بلکه سطح بینش شما را تا آنجا بهبود می بخشد که به روشی بسیار کاربردی پاسخ های تاکتیکی را ببینید و رمزگشایی کنید. در این کتاب با استفاده از 50 بازی از بهترین بازی های نیرومندترین شطرنجباز حال حاضر جهان "استادبزرگ مگنوس کارلسن"، نحوه عملکرد این روش به شما نشان داده می شود. کسی که توانست رکورد ریتینگ کاسپاروف را در پیکار با مرد شماره دوم جهان بشکند. (بازی شماره 1)

در اثنای این کتاب ضمن فراگیری مفهوم تاکتیک در شطرنج از بازی های مگنوس کارلسن نیز لذت خواهید برد. بنابراین بدون هیچ حرف اضافه ای از شما دعوت میکنم تا با استفاده از روش رمزگشایی وارد دنیای پر رمز و راز تاکتیک در شطرنج شوید.

به روشی آسان رمزگشایی وضعیت های پیش روی خود را مانند یک استادبزرگ فرابگیرید و اطمینان داشته باشید سطح تاکتیکی شما پس از آشنایی و فراگیری روش رمزگشایی، هرگز مانند گذشته نخواهد بود...!

این کتاب متن چندانی ندارد و مملو از دیاگرام و وضعیت های راهنما می باشد. از لینک شماره 1 ترجمه مقدمه و از لینک شماره 2 نیز کتاب را دانلود کنید.  

لینک شماره 1

لینک شماره 2

  انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2331

دیدگاه های کاربران (0)

ترجمه جدیدترین و بهترین مقالات و کتاب های شطرنج و تامین ابزارهای کاربردی در بهبود سطح شطرنجبازان

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما