محل لوگو

نظرسنجی سایت

نظر شما راجع به فروش کتاب الکترونیک چیست؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 9
  • بازدید کل : 144270

سیستم اسب آبی


سیستم اسب آبی

سیستم اسب آبی در حقیقت نوعی چیدمان و آرایش نیروهاست تا یک شاخه از یک گشایش. در دفاع مدرن به روش­های مختلفی می­ توان به سیستم اسب آبی دست یافت. از طریق سیستم کلاسیک، سیستم انعطاف پذیر، واریانت Bg5 و سرانجام شاخه h3. شیوه چیدمان نیروهای سیاه را در دیاگرام زیر می ­توان مشاهده نمود.

 

همانطور که مشاهده می ­کنید اسب آبی به شکلی مضحک غیرفعال به نظر می ­رسد. بسیاری از نظریه­ پردازان، سیستم اسب آبی را صلح ­آمیز می­پندارند اما با نگاهی موشکافانه و دقیق خواهیم دید که این طرز تلقی بسیار دور از واقعیت است. از سوی دیگر آمارها نیز چیز دیگری می­گویند. اسب آبی در طبیعت یک حیوان درنده و وحشی است که هر کسی را که بیش از اندازه به وی نزدیک شود نابود می ­کند.

سیاه بازی را با اشغال فضایی محدود اما مستحکم و قابل اتکا آغاز می ­کند و سپس خونسرد به انتظار می ­نشیند و حرکات سفید را زیر نظر می ­گیرد. اما سفید نیز آزادانه ­تر می­تواند به گسترش نیروهای خود بپردازد.

ترجمه این مقاله که یکی از فصل های کتاب Tigers Modern می باشد در قطع A4 در 39 صفحه با فرمت PDF همراه با فایل Pgn بازی ها اماده تقدیم به علاقه مندان می باشد. 


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 1835

دیدگاه های کاربران (0)

ترجمه جدیدترین و بهترین مقالات و کتاب های شطرنج و تامین ابزارهای کاربردی در بهبود سطح شطرنجبازان

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما